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 [Article] Scaring your players in (role-playing) games

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AuteurMessage
archiviste Dragontigre
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archiviste Dragontigre


Messages : 1025
Date d'inscription : 07/01/2008
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MessageSujet: [Article] Scaring your players in (role-playing) games   [Article] Scaring your players in (role-playing) games Icon_minitimeDim 21 Juin - 14:05

Des réflexions qui peuvent être intéressantes appliquées aux jeux de figurines, surtout lorsqu'on développe soit nos propres règles, soit nos propres scénarios.

http://www.examiner.com/examiner/x-6911-RPG-Examiner~y2009m6d18-Scaring-your-players-in-roleplaying-games

Genre:

Citation :
Most of my players, with the exception of my brother, are power gamers. When I put them in situations that one might normally consider horrifying, they just get aggravated. They aren't afraid, they're angry and frustrated at the situation, complaining about how the big horrible Mythos creature can't be stopped with normal weapons.

Citation :
the difference between taking players outside their comfort zone vs. making the game unpleasant to play is a fine line.

En termes de jeux de figurines, ça pourrait se traduire par l'ambiance de certains jeux, est-elle bien rendue ou non ?

Par exemple j'ai toujours trouvé que les mécanismes de Space Hulk V2 (jamais joué à la V1) communiquait bien la nervosité du thème, lorsque les Genestealers progressent inexorablemetn vers le pauvre marine qui vide son chargeur sur eux avec plus ou moins de succès.

Même chose avec Zombie Plague.
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http://poussefigs.canalblog.com
 
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